KOMANDO EĞİTİMLERİNİ ARATMAYAN UMKE EĞİTİMİ

Yazı Tipi
  • Yorumlar
KOMANDO EĞİTİMLERİNİ ARATMAYAN UMKE EĞİTİMİ
Ulusal Medical Kurtarma Ekiplerine (UMKE) katılmak isteyen gönüllü sağlıkçılar, komando eğitimlerini aratmayan zorlu eğitim sürcinden geçiyor.

Niğde’de 25 umke gönüllüsü 5 günlük eğitim ve tatbikat kampına girdi.

Sağlık neferlerinin UMKE personeli olması için belli eğitimleri alması gerekiyor.

Teorik eğitimle verilen bilgiler, tatbikatlarla uygulamalı olarak güçlendiriliyor.

Yangın, çığ, deprem gibi afetlerin yanı sıra çeşitli kazalarda vatadaşların imdadına koşan UMKE’de yer almak isteyen gönüllü sağlık çalışanları, gerçeği aratmayan tatbikatlarla olası afet ve kazalarda en doğru müdahaleyi yapabilecek seviyeye geliyor.

Doğada yaşam, tırmanış, enkazda kurtarma, gece intikalleri gibi çeşitli senaryolarla hazırlanan etapları hatasız geçen gönüllü sağlıkçılar, UMKE sertifikası alarak kendilerine verilecek göreve hazır hale geliyor.

Eğitimlerle ilgili bilgi veren Niğde UMKE Sorumlusu Alpay Ayan eğitim alan kursiyerlerle birlikte kentte UMKE personeli sayısının 100’e ulaştığını söyledi.

Ayan ; ‘’Şuanda dağda arama kurtarma, yön bulma, istasyon kurulumu gibi faaliyetler yaptık. Doğada yaşam, gece intikal yürüyüşü, enkaz senaryomuz var onu gerçekleştireceğiz, akşam çadırlarda kalacağız ve belirlemiş olduğumuz senaryolarımızı gerçekleştireceğiz. Onlara bilinmeyen vakalar vereceğiz o vakalarda kurtarma çalışmaları yapacağız. AFAD ekipleri de eğitimlerimizde bize destek oluyorlar.‘’ dedi.

Eğitmen olarak kampa katılan Niğde AFAD Personeli Hacı Ali Yıldız ise eğitimlerde ilk olarak temel dağcılık eğitimi verdiklerini belirtti.

Yıldız; ‘’ İp sistemine nasıl girilir, nasıl bireysel iniş yapılır, bir kaza olduğunda UMKE personeli nasıl iniş yapacak, nasıl bir emniyet sistemi oluşturacak bunları gösteriyoruz. Olası biz kaza yaşandığında biz AFAD olarak bölgeye gittiğimizde sağlık ekibine ihtiyacımız varsa sağlıkçı arkadaşımız da bugün verdiğimiz eğitimden sonra rahatlıkla yanımıza inip müdahale edebilecek. ‘’ diye konuştu.

Eğitim kampında enkazda arama kurtarma eğitimi de gerçekleştirildi.

Eğitmen, UMKE personeli Oğuzhan Eriçek; ‘’ Arazide oluşabilecek olağan dışı durumları, doğal afetleri arkadaşlara göstermek istiyoruz, tecrübe edinmelerini sağlıyoruz. Depremde oluşabilecek bütün olumsuz etkilerden nasıl kurtulabilirler bunlar hakkında bilgi veriyoruz. Senaryolarda birebir aynısını yapmaya çalışıyoruz çünkü o psikoloji ile baş edebilmeleri gerek. Allah korusun başımıza bir afet geldiğinizde bir enkaz olduğunda arkadaşlarım o bölgede mücadele edebilmeleri için onları burada hazırlıyoruz. ‘’ dedi.

UMKE eğitimlerine katılan sağlıkçılar ise aldıkları eğitimlerle birlikte artık daha etkin müdahalede bulunabileceklerini belirterek eğitmenlere teşekkür ettiler.

• 0
MAÇ GÜNÜ!Önceki Haber

MAÇ GÜNÜ!

DASK’tan 25 ildeki 250 okula deprem eğitimiSonraki Haber

DASK’tan 25 ildeki 250 okula deprem eğit...